Katagoria: Aktualności, aktualności techniczne, opublikowano: 04 czerwca 2016


Multifunkcyjny Multifarmer od Merlo

Multifunkcyjny Multifarmer od Merlo

Grupa Merlo, światowy lider w produkcji ładowarek teleskopowych, wprowadza na rynek nowy produkt Merlo Multifarmer MF 40.7 CS oraz MF 40.9 CS. Produkcja seryjna rusza pod koniec lutego 2015 r.

Maszyny z serii MULTIFARMER to idealne rozwiązanie dla użytkowników poszukujących maksymalnych osiągów przy uproszczonej obsłudze, kompaktowej budowie, precyzji i wszechstronności zastosowań.

Typoszereg maszyn MULTIFARMER zapoczątkował nową erę w dziedzinie ładowarek teleskopowych.  Koncepcja projektu była na tyle rewolucyjna
i wychodząca w przyszłość (panoramiczny widok, trzypunktowy układ zawieszenia, wałek odbioru mocy,  bezpieczeństwo, wydajność, komfort itd.),  iż do  dzisiaj stanowi wzór naśladowany przez konkurencję.  Zawieszenie oparte na ramie rurowej oraz obniżone mocowanie wysięgnika powoduje
proporcjonalne rozłożenie masy maszyny i eliminuje konieczność stosowania przeciwwagi. Dzięki temu najnowsze modele MERLO charakteryzują się doskonałą stabilnością oraz widocznością z pozycji operatora.

MULTIFARMER to seria ładowarek teleskopowych od bardzo prostych w obsłudze modeli kompaktowych, aż po modele o najwyższej wydajności znajdujące szerokie zastosowanie i  zastępujące konwencjonalne metody podnoszenia i operowania ładunkiem.

Układ hydrauliczny

Pompa wielotłoczkowa z systemem Flow Sharing optymalnie zestrojona z jednostką napędową zapewnia efektywne wykorzystanie energii i niskie zużycie paliwa. Zapewnia wydajność pompy 130 l/min. przy maksymalnym ciśnieniu roboczym 210 barów, co dzięki rozdzieleniu przepływu Flow Sharing ułatwia realizację jednocześnie trzech ruchów wysięgnika.

Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy silnik Diesla marki DEUTZ, model TCD 4.1 o mocy 156 KM, spełniający normy spalin TIER 4i, dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF.

Silnik jest zamontowany w sposób „nachylony” względem ramy, aby ułatwić łatwy dostęp podczas przeprowadzania konserwacji oraz zmaksymalizować wydajność wymiennika ciepła. 

Przekładania CVTronic

Płynne przyspieszanie bez przerw w dostarczaniu momentu obrotowego. Cały olej z pompy jest następnie kierowany do głównego silnika hydraulicznego, który napędza ładowarkę Merlo nawet do prędkości 50 km/h tam, gdzie pozwalają na to lokalne ograniczenia.
– M CVTronic: Oryginalne rozwiązanie przekładni bezstopniowej firmy Merlo. Nowa przekładnia Merlo dorównuje wydajnością konwencjonalnej przekładni bezstopniowej.
– Niskie obroty M CVTronic: dwa silniki hydrostatyczne współpracują ze sobą, aby dostarczyć maksymalny moment obrotowy.
– Wysokie obroty M CVTronic: cały przepływ oleju z pompy jest kierowany do głównego silnika hydrostatycznego, aby osiągnąć prędkość do 50 km/h. – Maksymalne osiągi i wyższa prędkość, niż u konkurencji.
– MCVTronic/EPD: współdziałanie pomiędzy tymi dwoma zintegrowanymi systemami służy do uzyskania wysokiej wydajności i zmniejszeniu zużycia paliwa nawet o 3 litry na godzinę.
– Brak strat momentu obrotowego: maksymalna wydajność i komfort jazdy.
– Elektroniczne zarządzanie systemu MCVTronic i sterowanie prędkością: maksymalna wydajność i wygoda.
– Pedał przyspieszenia: połączony z systemem EPD w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
– Od 0 do 50 km/h: bezstopniowe przyspieszanie bez strat momentu obrotowego.

Prześwit i widoczność

Wysoki prześwit zapewniają specjalnej obudowy mostów napędowych, natomiast doskonała widoczność z kabiny jest możliwa dzięki niskiemu zawieszeniu wysięgnika

Kabina Amortyzowana CS (Patent Merlo) w std.

Zgodna z normą ISO 3449(FOPS) i ISO 3471 (ROPS), o szerokości użytkowej wewnętrznej 995 mm jest wyposażona w układ zawieszenia pneumatycznego „CS”. Układ zawieszenia zapewnia operatorowi lepszy komfort jazdy w każdych warunkach eksploatacyjnych. Maksymalny skok zawieszenia wynosi 110 mm.
W nowych modelach Multifarmer CS zastosowano elektroniczny proporcjonalny joystick 4×1, który jest zamontowany w podłokietniku z 4 manetkami do obsługi  tylnych wyjść hydraulicznych .
   

Tylny podnośnik TUZ i WOM

Trzypunktowy układ zawieszenia kategorii 3 ma udźwig na przegubach kulistych 7000 kg, sterowany jest z kabiny lub z ziemi.
Wał odbioru mocy charakteryzuje się poziomem mocy równym 98 KW oraz możliwością ustawienia dwóch prędkości obrotów: 540 i 1000 obr./min.

System MCDC

Nowe modele serii Multifarmer są wyposażone w system MCDC (Dynamiczna Kontrola Obciążenia Merlo) do automatycznego rozpoznawania osprzętu oraz dynamicznej kontroli obciążenia.
System wyświetla w czasie rzeczywistym ustawienie geometryczne maszyn oraz wskaźnik stabilności (liczbowo oraz graficznie za pomocą diody LED)

W oparciu o wskaźnik stabilności sterownik elektroniczny dostosowuje system zabezpieczający przez wywróceniem, maksymalizując prędkości robocze wysięgnika w celu zagwarantowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

Rama

Zbudowana w oparciu o konstrukcję jedno – belkową z integrowanym zbiornikiem oleju hydraulicznego. Grubość blach oraz konstrukcja zostały opracowane w sposób maksymalizujący sztywność skrętną oraz optymalizujący rozkład obciążenia, tak aby zagwarantować doskonałe zachowanie maszyny zarówno podczas przejazdu, jak i pracy.

Rozkład obciążenia ( MF 40.9 CS )
Most przedni     4050 kg (48%)
Most tylny    4400 kg (52%)

Wzdłuż zewnętrznego obwodu maszyny zainstalowano pas. Jest to stalowy pręt o grubości 7 cm. Zadaniem pręta jest :
– Obniżenie środka ciężkości maszyny
– Zabezpieczenie części maszyny
– Zwiększenie sztywności maszyny

Mosty napędowe

Most napędowe z przekładniami epicykloidalnymi w maszynach Multifarmer serii 40 zostały opracowane, aby zagwarantować wytrzymywanie dużych obciążeń maszyny oraz przełożeń napędu.

Za pomocą przycisku A można wyznaczyć, który most napędowy ma być zablokowany

Most napędowy przedni – praca jako podnośnik teleskopowy
Most napędowy tylny – praca jako ciągnik rolniczy
Oba mosty napędowe – podnoszenie osób

Poziomowanie ramy

Wypoziomowanie ramy gwarantuje ustawienie poziome maszyny również na podłożach nachylonych, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. W tym modelu za wypoziomowanie ramy odpowiadają dwa siłowniki zainstalowane po lewej stronie (zgodnie z kierunkiem jazdy) dwóch mostów napędowych maszyny.

Układ tłumienia drgań BSS (opcjonalnie) 

Ma on za zadanie osłabiać, pochodzące od nierówności podłoża drgania, przenoszone na ładunek i odpowiednio zmniejszać kołysanie podczas jazdy. Działanie to osiągane jest przez układ siłowników połączony hydraulicznie z wypełnionym azotem zbiornikiem. Aktywacja systemu następuje przez dźwignię sterującą, umieszczona w kabinie.

Niezrównana wszechstronność

Karetka wideł wyposażona jest w hydrauliczny system zamykający Tac-Lock, uruchamiany z kabiny operatora, umożliwiający szybką wymianę osprzętów roboczych.

Share This