Katagoria: Wystawy, opublikowano: 03 października 2014


AGRO SHOW 2014: Valtra nie zwalnia tempa

AGRO SHOW 2014: Valtra nie zwalnia tempa

Podczas tegorocznego Agro Show fiński koncern Valtra zaprezentuje szeroką gamę modeli. Będą wśród nich opryskiwacze samojezdne, nowe ciągniki. To wszystko będzie czekać na zwiedzających. Niektóre maszyny zaprezentują się także na poletkach testowych. A oto opis najważniejszych „sprzętów” ze stoiska Valtra.

 

Opryskiwacz samojezdny RoGator RG 600C

Ponad 50 lat doświadczenia w opryskiwaczach samojezdnych zaowocowało stworzeniem zupełnie nowego opryskiwacza RoGator 600C, w którym zastosowano najnowsze technologie. Opryskiwacze RoGator 600C napędzane są przez silniki AGCO Power korzystające z technologii selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Do wyboru są 3 rodzaje silnika, 4- i 6-cylindrowe o mocy od 175 KM do 242 KM, zgodne z normami emisji spalin Tier IV Final. Moc silnika przenoszona jest na układ jezdny poprzez przekładnię bezstopniową HydroStar, łączącą w sobie łatwą obsługę przekładni bezstopniowej CVT wraz z kontrolą trakcji dla każdego koła oraz maksymalnym momentem obrotowym przy każdej prędkości jazdy.
Ekstremalna zwrotność, uzyskana jest dzięki możliwości skręcania 4 kołami, które skręcają się pod kątem 35 stopni, dzięki czemu możliwe jest zawracanie w narożnikach oraz trudno dostępnych miejscach po bardzo małym promieniu. Nad bezpieczeństwem jazdy czuwają hamulce tarczowe mokre.

Opryskiwacze RoGator 600C napędzane są przez silniki AGCO Power korzystające z technologii selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Do wyboru są 3 rodzaje silnika, 4- i 6- cylindrowe o mocy od 175 KM do 242 KM

Opryskiwacze RoGator 600C napędzane są przez silniki AGCO Power korzystające z technologii selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Do wyboru są 3 rodzaje silnika, 4- i 6- cylindrowe o mocy od 175 KM do 242 KM

Hydropneumatyczne zawieszenie pozwala na regulację wysokości zawieszenia – 75 lub 120 cm. RoGator 600C posiada także możliwość regulacji rozstawu kół od 1,8 m do 2,25 m, co ułatwia prace na różnych uprawach. Nowe centralne zawieszenie ramy i aluminiowej belki zapewnia pełną stabilność podczas pracy w polu. Innowacyjne symetryczne i asymetryczne zawieszenie eliminuje poziome i pionowe ruchy zapewniając optymalną stabilność belki podczas pracy względem pola. Sensory zamontowane na belce pozwalają na kontrolę jej położenia bez konieczności ingerencji operatora.

W celu ułatwienia pracy operatora wszystkie elementy są umieszczone w łatwo dostępnych miejscach przy zachowaniu optymalnego rozkładu masy, aby zminimalizować zagęszczanie gruntu. Wydajny system zarządzania wodą pozwala utrzymać wysokie parametry przepływu, a duża pojemność zbiornika na chemikalia (60 litrów) pozwala na szybkie przygotowanie maszyny do pracy.

Rogator RG600C to także najlepsze w tej klasie opryskiwaczy miejsce pracy operatora – najcichsza kabina w opryskiwaczach samojezdnych, specjalny 3-etapowy system filtracji węgla utrzymujący w kabinie czyste i świeże powietrze, doskonała widoczność, łatwe sterowanie wszystkimi funkcjami, a także kolorowy terminal TMC wyświetlający wszystkie parametry pracy maszyny. Składane ponad poziom kabiny belki zapewniają doskonałą widoczność podczas jazdy, ułatwiając operatorowi prowadzenie. Dopełnieniem jest automatyczna kontrola sekcji, system prowadzenia automatycznego Auto Guide oraz system telemetrii Agcommand.

 

Nowa Valtra serii S czwartej generacji

Nowa, czwarta generacja ciągników Valtra serii S to nie tylko nowa stylistyka, to nowe rozwiązania technologiczne pozwalające na dalsze zwiększenie mocy i wydajności. Niezawodne ciągniki Valtra serii S przeszły kolejną modernizację. Ciągniki serii S są napędzane silnikiem AGCO Power o pojemności 8,4 litra, który spełnia wymagania normy emisji spalin Stopnia IV (Final Tier 4/Stage IV).

Przekładnia bezstopniowa AGCO (AVT) to mechanizm płynnie sterowany z poziomu podłokietnika Valtra ARM. Nowe ciągniki Valtra serii S mogą być wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania i systemy, takie jak układ nawigacji AutoGuide 3000, czy system telemetrii Agcommand. Układ U-Pilot drugiej generacji do automatycznego sterowania na uwrociach i zgodność z systemem Isobus należą do wyposażenia standardowego. W celu polepszenia komfortu pracy operatora ciągnik został wyposażony w kabinę AUTOCOMFORT w standardzie podnoszącą ergonomię i wydajność pracy operatora oraz w fotel Valtra Evolution, będący również standardowym wyposażeniem.

 

Challenger MT 775 serii E, wersja limitowana Stealth

To jest mocarz. Ciągniki gąsienicowe marki Challenger serii E robią wrażenie. Blisko 30 lat doświadczenia Valtra w budowie tego rodzaju ciągników oraz zastosowanie najnowszych technologii gwarantują maksymalny zwrot kosztów inwestycji. Ciągniki gąsienicowe Challenger to system Mobil-Trac, gwarantujący najniższy nacisk na podłoże oraz znakomitą przyczepność i minimalny poślizg. Najnowszej generacji silnik AGCO Power, generujący ogromną moc, spełnia wymagania ostatniego, IV stopnia norm emisji spalin.

Ciągnik gąsienicowy Challenger seria E, wersja limitowana Stealth

Ciągnik gąsienicowy Challenger seria E, wersja limitowana Stealth

Doskonała ekonomia pracy, niski poziom hałasu i małe spalanie powodują, że prowadzi się komfortowo. Ciągniki Challenger serii MT700E stworzono na podstawie innowacyjnej sieci wymiany danych Intellitronics. Sieć Intellitronics działa niczym centralny układ nerwowy – spina ze sobą wszystkie systemy ciągnika, gwarantując skoordynowaną regulację i optymalną wydajność pracy. System wymiany danych pozwala w przypadku ciągników Challenger serii MT700E monitorować wydajność całego zestawu agregatu w systemie Tractor Management Centre (Centrum Zarządzania Ciągnikiem), wykonywać powtarzające się czynności za pomocą systemu zarządzania pracą na uwrociach – One-Touch, łączyć się z nowym systemem nawigacji satelitarnej Auto-Guide 3000, czy też współpracować z narzędziami za pomocą sterowania ISOBUS. Sieć Intellitronics rozporządza systemem Power Management (Zarzadzanie Mocą), dzięki czemu ciągnik płynnie zmienia biegi, jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa oraz chroni przekładnię i układ napędowy przed przeciążeniami.

Nowa standardowa dolna belka zaczepowa CAT IV może odchylać się od osi ciągnika nawet o 9 stopni. W standardzie przewidziano gumowe odboje i osłony ochronne, wydłużając trwałość podzespołu.

Standardowy TUZ ma udźwig od 81,7 kN, aż do 130,9 kN. Siłowniki o układzie odwróconym i uszczelnionej konstrukcji są odporne na zanieczyszczenia, co wydłuża ich trwałość. Cięgła dolne wyposażono standardowo w wytrzymałe końcówki hakowe CAT IV.

Ciągniki Challenger serii MT700E zapewniają także większą wydajność układu hydraulicznego. Natężenie przepływu oleju w wersji standardowej to aż 223 litry na minutę, co spełnia zapotrzebowania nowoczesnych agregatów. Cztery zawory hydrauliczne z gniazdami rozłączanymi pod obciążeniem są wyposażeniem standardowym. Liczbę zaworów można opcjonalnie powiększyć do sześciu. Dopełnieniem tego jest przeszklona, wszechstronna kabina o doskonałej widoczności wyposażona w system wentylacji Surround-Flow, zapewniający przepływ powietrza przez całą objętość kabiny, dzięki czemu operator może wydajnie pracować przez wiele godzin.

AM

Share This