Katagoria: Technika, opublikowano: 07 marca 2014


Nowości Valtra – większa moc serii S, nowa N

Nowości Valtra – większa moc serii S, nowa N

Fiński producent ciągników zaczyna rok szeregiem nowości. Potężna seria S emanuje mocą, zaś N stanowi alternatywę  dla segmentu niższych mocy.

S – synonim mocy

Nowe modele czwartej generacji serii S charakteryzują się nową stylistyką, większą mocą oraz nowymi funkcjami. Ciągniki serii S są napędzane silnikiem AGCO Power o pojemności 8,4 litra, który spełnia wymogi normy emisji spalin Stage 4.

Doładowana jednostka napędowa rozwija moc 400 KM i moment obrotowy rzędu 1650. Silnik jest wyposażony w dwie turbosprężarki. Jedna z nich ma elektronicznie sterowany zawór upustowy spalin. Dzięki nowym turbosprężarkom silnik rozwija wyjątkowo wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotów. Równocześnie temperatura gazów spalinowych została obniżona, co zapewnia większą niezawodność silnika i ograniczenie emisji szkodliwych składników spalin. Technologia selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz system Sisu Tronic sterujący silnikiem sprawiają, że ciągnik jest bardzo ekonomiczny. Układ recyrkulacji spalin (EGR) pozwala spełnić wymogi normy emisji spalin Stage 4. Silnik AGCO Power nie wymaga stosowania żadnych dodatkowych filtrów cząstek stałych. Spaliny są oczyszczane przez zastosowanie wodnego roztworu mocznika (AdBlue) i katalizatorów, co powoduje całkowitą bezobsługowość systemu.

Nowe modele serii S są wyposażone w najnowocześniejsze przekładnie i silniki, które poradzą sobie z każdym trudnym zadaniem. Przekładnia bezstopniowa AGCO (AVT) to niezawodny mechanizm płynnie sterowany z poziomu podłokietnika Valtra ARM. Operator może wybrać jeden z dwóch trybów jazdy w celu zoptymalizowania wydajności i zużycia paliwa. Układy zawieszenia narzędzi są zintegrowane z ramą i dysponują udźwigiem 12 ton (tylny) i 5 ton (przedni). Układ hydrauliczny ma wydatek 175 litrów na minutę i wykorzystuje maksymalnie sześć zaworów. Ekonomiczny silnik i bardzo wydajny układ hydrauliczny to oszczędność tysięcy euro w skali roku.

Funkcje i wyposażenie ciągników serii S przygotowano w ścisłej współpracy z użytkownikami. Układ jazdy tyłem TwinTrac umożliwia skuteczną pracę — np. koszenie, kruszenie czy rozdrabnianie — jadąc tyłem do przodu. Wykonywanie pracy w ten sposób jest bardzo wydajne ze względu na doskonałą widoczność, większą moc tylnego układu zawieszenia narzędzi i lepszą zwrotność. Na przykład podczas koszenia w trybie jazdy do tyłu ciągnik zużywa o 10 procent mniej paliwa niż przy jeździe w przód. Poza tym używanie narzędzi zamontowanych z tyłu wpływa korzystnie na kark i kręgosłup operatora znacznie ograniczając ilość czasu spędzonego ze skręconymi plecami. Za najwyższy komfort ciągników serii S odpowiada zawieszenie kabiny AutoComfort, które automatycznie dostosowuje się do warunków pracy.

Nowe ciągniki Valtra serii S mogą być wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania i systemy, takie jak układ nawigacji AutoGuide 3000 czy system telemetrii AgCommand. Układ U-Pilot do automatycznego sterowania na uwrociach i zgodność z systemem Isobus należą do wyposażenia standardowego.

 

Większy N103.4

Traktor N103.4 to model z silnikiem czterocylindrowym, stanowiący alternatywę dla ciągników z segmentu niskich mocy, który uzupełnia niezwykle popularną serię kompaktowych modeli N103.

Traktor N103.4 to model z silnikiem czterocylindrowym, stanowiący alternatywę dla ciągników z segmentu niskich mocy Fot. Valtra

Traktor N103.4 to model z silnikiem czterocylindrowym, stanowiący alternatywę dla ciągników z segmentu niskich mocy. Fot. Valtra

Większy model N103.4 to doskonały ciągnik do pracy z ładowaczem czołowym, który oferuje szeroką gamę dodatkowego wyposażenia i funkcji. Silnik AGCO Power SCR o pojemności 4,4 litra rozwija bardzo duży moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów i charakteryzuje się niezwykle niskim zużyciem paliwa. Moc maksymalna obu modeli jest taka sama i wynosi 111 KM.

Model N103.4 może być wyposażony w trójstopniową przekładnię HiTech lub pięciostopniową przekładnię HiTech5. Podobnie jak modele N113 i N123 nowy model może być wyposażony w sprzęgło hydrokinetyczne HiTrol, które umożliwia płynne załączanie napędu i eliminuje przeciążenia występujące w przekładni. Sprzęgło hydrokinetyczne HiTrol może być również montowane w modelach N93 i N103 z silnikiem trzycylindrowym. To unikalne rozwiązanie Valtry zwiększa efektywność wykorzystania ładowacza czołowego popularnie stosowanego w modelach serii N.

Gama modeli z przekładnią Versu i Direct została rozszerzona o jednostki mniejszej mocy z serii N — N123 Versu i N123 Direct. Ciągniki zostały wyposażone w najmocniejszy układ hydrauliczny – load sensing, w tej klasie mocy (wydajność 115 l/min lub 160 l/min). W skład układu wchodzą dwa niezależne obwody, co jest cechą pożądaną przez większość nabywców. Przekładnia bezstopniowa modelu Direct i wysoce zautomatyzowana przekładnia modelu Versu radykalnie zwiększają gamę zastosowań modeli serii N.

Modele N123 Versu i Direct mogą posiadać takie samo wyposażenie i funkcje jak większe ciągniki serii N, m. in. układ jazdy tyłem TwinTrac, kabinę SVC o zwiększonym polu widzenia, montowany fabrycznie ładowacz czołowy, układ nawigacji AutoGuide 3000 lub wyposażenie do pracy w lesie takie jak kabina przystosowana do pracy w lesie, specjalne opony czy stalowy zbiornik paliwa. Flagowym ciągnikiem jest model N163, który rozwija moc 171 KM i moment obrotowy 700 Nm (z doładowaniem).

Opr. Redakcja

Ściągnij cały artykuł

Share This