Katagoria: Targi, opublikowano: 11 lutego 2015


CASE IH: nowości na AGROTECH 2015 – MAGNUM

CASE IH: nowości na AGROTECH 2015 – MAGNUM

NOWA ODSŁONA SERII MAGNUM

Nowe modele w ofercie

Podczas tegorocznej edycji XXI Międzynarodowych Targów Techniki Rolniczej AGROTECH marka Case IH przedstawia nową odsłonę ciągników serii Magnum. W nowej ofercie dostępne są modele Magnum 250, 280, 310, 340 i 380 z silnikiem o mocy od 250 do 380 KM. Najwyższy model, Magnum 380, charakteryzuje się mocą maksymalną 435 KM przy zastosowaniu funkcji zwiększania mocy Magnum.
Nowe modele Magnum są wyposażone w 8,7-litrowy silnik „Cursor 9” firmy FPT Industrial, który zawiera układ Hi-eSCR i spełnia europejskie normy dotyczące emisji spalin — Stage IV. Układ oczyszczania spalin Hi-eSCR stanowi rozwinięcie rozwiązania SCR stosowanego w modelach zgodnych z normą Stage IIIB. Technologia SCR odniosła duży sukces dzięki prostej konstrukcji, niskiemu zużyciu paliwa i najmniejszej w klasie częstotliwości wymiany oleju silnikowego (co 600 godzin).

Osiągi

Nowa seria Magnum wykorzystuje szeroki zakres opcji przeniesienia napędu, w tym przekładnie Full Power Shift i CVX w wersjach 40 ECO i 50 km/h.
Z myślą o zmaksymalizowaniu efektywności przekładnię Magnum CVX wyposażono w 4 zakresy mechaniczne, co zapewnia sprawność wyższą niż w przypadku przekładni o mniejszej liczbie zakresów. Konstrukcja ta zapewnia prędkość maksymalną 50 km/h przy 1400 obr./min, redukując koszty operacji transportowych. Modele Magnum są wyposażone także w układ automatycznego sterowania wydajnością (APM) — stosowany również w innych ciągnikach Case IH CVX — oraz w podwójną przepustnicę ręczną, która umożliwia operatorowi ustawienie minimalnej i maksymalnej prędkości obrotowej.

Nowe wzornictwo

Nowe ciągniki Magnum charakteryzują się wyglądem zmienionym w stosunku do poprzednich generacji. Najbardziej charakterystyczny jest nowy dach z większą liczbą świateł roboczych. Dodatkowo układ doprowadzania powietrza do silnika przeniesiono w pobliże lewego słupka A kabiny, co zapewnia bardziej efektywne oczyszczanie powietrza w zapylonym środowisku, ponieważ górny lewy narożnik kabiny pozostaje najczystszy ze względu na charakterystykę roboczą wentylatora chłodzącego. Po lewej stronie można dostrzec także drobniejsze zmiany, takie jak całkowicie nowe zbiorniki paliwa i płynu DEF z korkami zamykanymi na kłódkę, które zostały dopasowane wzorniczo do całości, aby zapewnić ciągnikowi elegancki wygląd. Po prawej stronie w zbiornik paliwa wmontowano stopnie, które ułatwiają czyszczenie okien kabiny. Zintegrowane uchwyty ułatwiają wchodzenie po stopniach i zapewniają stabilne podparcie po wejściu na wytrzymałą platformę usytuowaną nad prawym zbiornikiem.

Kabina

W modelach Magnum zastosowano niespotykaną wcześniej konstrukcję zawieszenia pięciopunktowego. Zawieszenie osi przedniej — o zakresie ruchu 100 mm — zapewnia stabilność i wydajną pracę ciągnika. Zawieszenie kabiny tłumi drgania i stabilizuje kabinę w osi wzdłużnej i pionowej. Dostępnych jest pięć ustawień zapewniających optymalne parametry jezdne, a półaktywny fotel automatycznie steruje amortyzacją. W przypadku przewożenia narzędzi po drogach zawieszenie zapewnia akumulator przedniego podnośnika oraz automatyczny system na podnośniku tylnym.

Magnum RowTrac

Marka Case IH weszła także na rynek pojazdów gąsienicowych dla tego segmentu mocy silnika i jako pierwsza oferuje zintegrowaną konstrukcję tylnych gąsienic. Ciągniki „Magnum Rowtrac” wykorzystują doświadczenie i wiedzę techniczną zdobyte przy budowie maszyn Quadtrac. Marka Case IH zdecydowała się na utrzymanie swojej filozofii konstrukcji i czterech punktów kontaktu z podłożem przez zastosowanie amortyzowanej osi przedniej z kołami, która w jedynie minimalnym stopniu narusza strukturę gleby i zapewnia ciągłość przekazywania napędu przy wykonywaniu skrętów oraz możliwość zablokowania mechanizmów różnicowych w sytuacjach wymagających zwiększenia przyczepności.
Dostępne są dwie opcje szerokości gąsienicy — w tym 24 cale i 30 cali — które można zamontować w konfiguracji przystosowanej do rozstawu rzędów wynoszącego 88 lub 120 cali. Amortyzowana oś przednia ułatwia jazdę z zachowaniem 4 punktów kontaktu z podłożem i ogranicza ruchy do przodu i do tyłu w porównaniu z innymi maszynami gąsienicowymi.

Magnum 380 CVX zwycięzcą konkursu Tractor of the Year 2015

Ciągnik marki Case IH został wyróżniony podczas targów EIMA International w Bolonii. Specjaliści zasiadający w jury, pełni uznania dla osiągnięć technologicznych marki, przyznali ciągnikowi Case IH Magnum 380 CVX tytuł Tractor of The Year 2015.
Po trudnym etapie selekcji, który obok marki Case IH wyłonił siedmiu innych konkurentów, tytuł Tractor of The Year 2015, nagroda w konkursie przeprowadzanym podczas międzynarodowych targów maszyn rolniczych i ogrodniczych EIMA International w Bolonii, przyznany został ciągnikowi Magnum 380 CVX marki Case IH. Nadawany od 1998 r. tytuł Tractor of the Year to prestiżowe wyróżnienie przydzielane w uznaniu dla szczególnych osiągnięć technologicznych w projektowaniu maszyn rolniczych. Tegoroczny zwycięzca, czyli ciągnik Case IH Magnum 380 CVX, wytypowało aż 23 niezależnych dziennikarzy z branżowych pism rolniczych. Przez cały czas trwania zmagań konkursowych marka Case IH demonstrowała i skutecznie udowadniała jury, że Magnum 380 CVX ma wszystko, co trzeba, aby stanowić skuteczne rozwiązanie dla naszych klientów i rolników nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. Ciągnik oferuje tak przydatne funkcje jak przekładnia bezstopniowa CVX, łatwa w użyciu dźwignia Multicontroller, nowe pakiety oświetlenia LED oraz oczywiście innowacyjny system Rowtrac, który zapewnia doskonałe przenoszenie mocy na podłoże, dzięki zastosowaniu gąsienic, ale przy równie minimalnych uszkodzeniach gleby jak w przypadku ciągników kołowych. Wszystkie te zalety znalazły uznanie jury, którego ilustracją jest tytuł Tractor of The Year 2015.

CASE IH STEYR

 

 

Share This