Katagoria: Targi, opublikowano: 11 lutego 2015


CASE IH: nowości na AGROTECH 2015 – FARMALL A i FARMALL C

CASE IH: nowości na AGROTECH 2015 – FARMALL A i FARMALL C

FARMALL A – nowy poziom wszechstronności i wydajności

Nowa odsłona serii Farmall A

Zmodernizowana rodzina ciągników Farmall A to cztery ciągniki nowej generacji wyposażone w nowy, 4-cylindrowy silnik F5C o pojemności 3,4 litra marki FPT z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową. W ofercie tej serii dostępne są modele o mocach 86, 99, 107 i 114 KM. Ponadto, marka Case IH poszerzyła pakiet ciągników zgodnych z normą Stage IIIB o nowy model z napędem na 2 koła o mocy 95 KM. Prosta, solidna konstrukcja tych ciągników zapewnia bezawaryjną i długoletnią pracę przy obniżonych wymaganiach konserwacyjnych z zachowaniem najdłuższych w branży okresów międzyprzeglądowych, wynoszących aż 600 motogodzin.

Innowacyjny silnik dzięki elektronicznemu układowi wtryskowemu Common Rail

Nowy 4-cylindrowy silnik FPT z wtryskiem Common Rail zastosowany w ciągnikach Farmall A nie wymaga utrzymywania prędkości znamionowej, aby zapewnić doskonałe osiągi: jednostka ta dostarcza pełną moc już przy oszczędnej prędkości 1,900 obr./min. Oprócz niskiego zużycia paliwa niezależnie od zastosowania, przekłada się to na jeszcze wyższy komfort pracy dzięki obniżeniu poziomu hałasu i drgań. Dzięki zastosowaniu sprawdzonej technologii oczyszczania spalin CEGR oraz katalizatora DOC wraz z filtrem cząstek stałych DPF, silniki te spełniają normy emisji spalin Stage IIIB i doskonale dbają o czyste i bezpieczne środowisko pracy. Dzięki optymalizacji krzywej momentu obrotowego dla prędkości 1500 obr./min., wysoki przyrost momentu pozwala zmniejszyć liczbę zmian biegów i zapewnia wyższą sprawność silnika, dając maksymalny moment obrotowy zawsze, gdy jest najbardziej potrzebny.

Szeroka gama dostępnych przekładni, w tym synchroniczna 12×12, 20×12 z biegami pełzającymi oraz Powershuttle 12×12, która umożliwia zmianę kierunku jazdy bez użycia sprzęgła, nowe ciągniki Farmall A doskonale wspierają pracę w dużym gospodarstwie, które może zatrudniać wielu operatorów ciągników. Ciągniki Farmall A mogą stanowić również przemyślaną inwestycję w mniejszych firmach, biorąc pod uwagę ich uniwersalność, korzystną cenę zakupu i niskie koszty eksploatacji.

Wysokowydajny układ hydrauliczny i WOM

Nowe ciągniki Farmall A są dostępne z dwiema rodzajami pomp hydraulicznych – standardową o wydatku 47 l/min. i opcjonalną o wydatku 63 l/min. – obie w układzie otwartym OCLS. Większe natężenie przepływu oleju umożliwia łatwą obsługę większych narzędzi i wyższą efektywność roboczą ładowacza. Ciągniki z serii Farmall A można wyposażyć nawet w trzy tylne zawory hydrauliki zewnętrznej. Dzięki zastosowaniu dwóch dodatkowych siłowników zewnętrznych, potężny, trzypunktowy zaczep tylny zapewnia udźwig większy nawet o 31% w porównaniu do ciągników Farmall A zgodnych z normą Stage IIIA, co plasuje te maszyny wśród najlepszych w swojej klasie. Kolejny dodatek to funkcja Lift-o-matic Plus: dzięki niej można zautomatyzować standardowe czynności wymagające użycia zaczepu, zwiększając tym samym sprawność i wydajność podczas prac polowych.

W serii Farmall A standardowo montuje się WOM o prędkości 540 obr./min. oraz synchronizacją obrotów z prędkością jazdy. Opcjonalnie dostępne są WOM 540/540E lub 540/1000 z systemem załączania WOM wspomaganym serwomechanizmem. Zarówno WOM o prędkości 540E, jak i 1000 przystosowano jeszcze lepiej do krzywych mocy i momentu obrotowego silnika, dlatego wymagają one niższej prędkości obrotowej silnika i jeszcze bardziej zwiększają oszczędność paliwa.

Wygodna kabina dzięki przekładni Powershuttle

W kabinie nowych ciągników z serii Farmall A wprowadzono znaczące zmiany, które przełożyły się na komfort i ergonomię podczas pracy. Szeroko otwierane, w całości przeszklone drzwi i antypoślizgowe stopnie umożliwiają wygodne i bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z ciągnika, a wszystkie najważniejsze elementy sterujące rozmieszczono zgodnie z zasadami logiki i ergonomii w zasięgu ręki operatora, dzięki czemu operator może pracować znacznie wygodniej i wydajniej. Nowa deska rozdzielcza obejmuje wskaźnik wskazuje prędkość obr. WOM oraz prędkości jazdy, a unowocześniona kabina stanowi niemal dwukrotnie cichsze środowisko pracy (o 2 dB(A)) od poprzedniej generacji ciągników Farmall A.

Operatorzy ciągników Farmall A mogą teraz korzystać z nieograniczonej widoczności dzięki dużej szybie przedniej, zmienionemu położeniu rury wydechowej i zastosowaniu zwiększającego widoczność okna dachowego. Ponadto hydrauliczna opcja przekładni nawrotnej wmontowana w kolumnę kierownicy umożliwia zmianę kierunku jazdy bez użycia sprzęgła, dzięki czemu nowy ciągnik Farmall A sprawdza się wprost idealnie przy pracy z ładowaczem i w podobnych zadaniach wymagających częstych manewrów i pokonywania ostrych zakrętów.

Szybkie, bezpieczne, niezawodne

Nowe ciągniki Farmall A zapewniają najwyższą prędkość jazdy 30 lub 40 km/h, a hamowana oś przednia dostępna jako opcja we wszystkich modelach umożliwia bezpieczne zatrzymywanie ciągnika niezależnie od warunków. Ciągniki Farmall A spełniają najnowsze normy bezpieczeństwa operatora. Sprawdzona konstrukcja przekładni, wysokiej jakości podzespoły oraz trwałość konstrukcji ciągnika składają się na słynną niezawodność Case IH.

 Farmall_95C_

 

FARMALL C EFFICIENT POWER

Farmall C – wszechstronność w standardzie

Marka Case IH rozszerzyła i ulepszyła cieszącą się popularnością serię ciągników Farmall C, która oprócz sprawdzonych ciągników o mocy 86, 99 i 107 KM obejmuje teraz nowy model o mocy aż 114 KM. Maszyny te wyposażono w 4-cylindrowe silniki o pojemności 3,4 litra z technologią Efficient Power, które stanowią dzieło specjalistów CNH Industrial w tej dziedzinie, czyli marki FPT Industrial. Jednostki te dają maksymalną moc przy oszczędnej dla paliwa prędkości obrotowej 1900 obr./min., zaś zintegrowany układ oczyszczania spalin z technologią CEGR (Cooled Exhaust Gas Recirculation), katalizator utleniający DOC oraz filtr cząstek stałych DPF wspólnie zapewniają doskonałą zgodność z normami emisji Stage IIIB. Oprócz doskonałych osiągów, niskiego zużycia paliwa i niezawodności, modele ciągników Farmall C EP zapewniają najdłuższe w branży przerwy międzyprzeglądowe wynoszące aż 600 maszynogodzin, a także podlegają programowi obsługi części zamiennych i serwisu CNH Industrial w zakresie czyszczenia i kontroli filtra DPF.

Idealne przystosowanie do różnych zadań

Ciągniki Farmall C EP można wyposażyć w szeroką gamę przekładni: od prostych i wytrzymałych przekładni mechanicznych aż do przekładni elektrohydraulicznych z dwiema prędkościami (Hi-Lo), co oznacza, że te maszyny nadają się doskonale do wielu różnych zadań. Standardowo ciągniki Farmall 85C, 95C, 105C i 115C są wyposażone w przekładnię Synchroshuttle 12×12 umożliwiającą jazdę z prędkością 40 km/h. Opcjonalnie dostępna jest jednostka 20×20 o prędkości 40 km/h, przy czym obie przekładnie obsługują funkcję nawrotną w trybie pracy „pod obciążeniem”. Ciągniki Farmall C standardowo korzystają z technologii tzw. mokrego sprzęgła dla układu napędowego i WOM, natomiast biegi pełzające są dostępne jako wyposażenie opcjonalne.

W zależności od wymagań roboczych użytkownik może wybrać również przekładnie o 2 prędkościach Hi-Lo: Powershuttle 24×24 i 40×40 40 km/h z biegami pełzającymi. Ta ostatnia przekładnia obsługuje biegi pełzające umożliwiające jazdę z prędkością zaledwie 123 m/h przy znamionowej prędkości obrotowej. Przekładnie te umożliwiają obsługę funkcji nawrotnej „pod obciążeniem” oraz przełączanie między dwiema prędkościami (Hi-Lo). Sprzęgło Powerclutch skutecznie zmniejsza liczbę zmian biegów, poprawiając w ten sposób osiągi i wydajność silnika. Ustawienia przekładni Powershuttle można łatwo dostosować, aby uzyskać niezbędną czułość funkcji nawrotnej w zależności od wykonywanej pracy, np. prac polowych z ładowaczem wymagających częstej zmiany kierunku jazdy. Nowa blokada podczas parkowania zastosowana we wszystkich modelach Farmall C zapewnia jeszcze pewniejsze utrzymywanie ciągnika na miejscu w górzystym terenie.

W pełni zintegrowany przedni TUZ i WOM

Dzięki pełnej integracji przedniego TUZ z WOM, ciągniki Farmall C EP są gotowe do wszelkich prac. Elektronicznie sterowany zaczep przedni (EFH), dostępny dla przekładni Hi-Lo 24×24 i 40×40 zapewnia lepsze sterowanie ciągnikiem z narzędziami przednimi, szczególnie w terenach górzystych. Dzięki utrzymywaniu stałego nacisku narzędzi przednich, jak np. kosiarki, zarówno na glebę, jak i oś przednią, jakość koszenia i otrzymywanej paszy uległa znacznej poprawie.

Udoskonalona kabina: jeszcze większa wygoda i lepsza ergonomia

Kabinę ciągników z serii Farmall C umiejętnie przeprojektowano z myślą o łatwiejszym dostępie. Stopnie wejściowe umieszczone z lewej strony zapewniają bezpieczny i wygodny dostęp do nowoczesnej kabiny, która oferuje doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Jednak, aby zachować maksymalną elastyczność, do kabiny równie łatwo dostać się z prawej strony. Wszystkie ważne elementy sterujące umieszczono z zachowaniem optymalnej ergonomii, a zmieniona deska rozdzielcza sprawia, że wystarczy jeden rzut oka, aby odczytać wszelkie istotne informacje. Wygodny fotel operatora można dodatkowo wyposażyć w zawieszenie pneumatyczne.

Opcjonalnie dostępne są również teleskopowe lusterka zewnętrzne, które zapewniają optymalną widoczność do tyłu i maksymalne bezpieczeństwo podczas transportu drogowego z dużymi przyczepami i objętościowymi ładunkami. Nowe rozmieszczenie osłony przeciwsłonecznej i uchwytu wyklucza oślepianie operatora odblaskami słonecznymi, a opcjonalne radio z funkcją Bluetooth i zegarem służy zarówno rozrywce, jak i zachowaniu łączności z biurem w gospodarstwie. W nowych ciągnikach przeprojektowano również wspornik monitora na prawej konsoli i wyposażono go w regulowaną płytkę montażową, co umożliwiło lepszą widoczność z tyłu, wygodniejszy dostęp do kabiny z prawej strony i stworzenie komfortowego środowiska pracy, w którym monitor można zawsze umieścić w optymalnym położeniu.

CASE IH STEYR
Share This