Katagoria: Rynek, opublikowano: 11 czerwca 2015


Zmierzamy ku dużym mocom

Zmierzamy ku dużym mocom

Artykuł z numeru: MOTOfarmer 2015/3-4
Przeczytaj on-line

 

Rozmowa z Andrzejem Sosińskim, specjalistą od marketingu firmy KUBOTA

 

MOTOfarmer.pl: Czemu służy cykl pokazów Kubota Tractor Show?

Andrzej Sosiński: Kubota Tractor Show to przede wszystkim pokazanie naszej oferty, obecnie znacznie szerszej. Kubota to już nie tylko ciągniki rolnicze, ale także zestawy maszyn zielonkowych. Kubota Tractor Show to także doskonała forma rozpowszechnienia znajomości i wiedzy o marce.

 

MOTOfarmer.pl: Proszę opowiedzieć o nowościach, które mogliśmy zobaczyć w cyklu pokazów…

Andrzej Sosiński: Prezentowaliśmy dwie nowości. Model M128GX-II, który jest uzupełnieniem i rozwinięciem znanej i cenionej serii ciągników Kubota GX. Do tej pory ta seria obejmowała tylko dwa modele M110GX oraz M135GX, teraz są cztery. Pokazujemy M128GX-II oraz M100GX-II. Dwa wcześniejsze modele będą miały zmienione oznaczenie serii na GX-II.

Druga nasza nowość miała premierę podczas Targów AGROTECH 2015 w Kielcach. Jest to model z zupełnie nowej rodziny nazwany przez Kubotę M7001. Jest to seria ciężkich ciągników, które będą dysponowały mocami od 130 do 171 KM. Na Kubota Tractor Show prezentujemy najmocniejszą wersję. Założenie tej serii jest proste: oto traktor przygotowany przez Europejczyków dla Europejczyków.

 

MOTOfarmer.pl: Widzimy niesamowity progres Kuboty. W czym tkwi klucz tego sukcesu?

Andrzej Sosiński: Jak zwykle w życiu na progres składa się kilka czynników. Po pierwsze, należy zwrócić uwagę na wielką determinację marki, aby rozwijać ofertę dla rolnictwa. Władze koncernu uważają, że w dziedzinie maszyn komunalnych osiągnięto już pozycję docelową. Natomiast koncern postrzega rozwój głównie w rolnictwie. Stąd kilka lat temu zakup marki Kverneland oraz rozwój gamy produktów tak, aby obejmować coraz wyższe moce. Mamy znakomicie zorganizowaną strategię globalną oraz zarządzanie marką na szczeblach lokalnych.

Uważam, że dysponujemy dobrymi produktami, które mają niezaprzeczalne walory. Nasi odbiorcy w Polsce nauczyli się je rozpoznawać i doceniać. Posiadamy właściwą strategię cenową, staramy się dopasować do tego, co dzieje się na rynku. Dodatkowo jeszcze rozwijamy marketing i promocję, czego przejawem jest dzisiejsza impreza.

Rozmawiał:
Zbigniew Witamborski

Share This