Katagoria: Rynek, opublikowano: 11 czerwca 2015


Nowe szaty „króla”

Nowe szaty „króla”

Artykuł z numeru: MOTOfarmer 2015/3-4
Przeczytaj on-line

 

Podczas targów Agrotech w Kielcach po raz pierwszy pokazano gruntownie zmieniony model Farmtrac 675 DTN KING. Jest to zmodernizowany ciągnik 675 DT.

 

– Model 675 DT to od trzech lat nasz najlepiej sprzedający się ciągnik o mocy do 75 KM. Silnik pozostał bez zmian, pod maską wciąż z wysoką kulturą pracuje 4-cylindrowy Perkins 4400, spełniający normę emisji spalin Euro IIIa. A co ważniejsze bez stosowania zaawansowanej elektroniki i systemu zasilania Common-Rail. W tym modelu pozostał również sprawdzony układ napędowy włoskiej firmy Carraro, skrzynia 12+12 z rewersem – mówi Paweł Bareja, kierownik działu marketingu firmy Farmtrac w Kielcach

Wizualnie zmieniona została maska na zupełnie nową, która nawiązuje do nowej generacji ciągników z silnikiem Euro IIIb. W standardzie ciągnik jest w kolorze czerwonym, z emblematami King’a, które nawiązują do pozycji „króla” sprzedaży w tym segmencie ciągników.

Ale to nie wszystkie zmiany. – W porównaniu z modelem 675 DT, model 675 DTN KING ma zupełnie nową kabinę. Zmodernizowano jej zawieszenie, czyli tzw. silentblocki, dzięki temu jest ona bardziej komfortowa. Poprawiono ergonomię, co najbardziej jest widoczne, dach kabiny jest znacznie niższy. Okno dachowe jest przezroczyste i przesunięte do przodu, dzięki temu możemy widzieć pracę ładowacza, kiedy jest wysoko – dodaje Paweł Bareja. Sprzęgło sterowane mechanicznie zostało zastąpione przez układ elektrohydrauliczny. Klimatyzacja została przeniesiona na tył kabiny, a różne przełączniki na słupek. – Nad rejestracją z tyłu ciągnika zamontowana jest kamera cofania, z której obraz przekazywany jest na monitor znajdujący się obok kierowcy. Stopnie do wejścia do kabiny są już podświetlane – dodaje.

Dmuchawę powietrza przeniesiono na dach, aby zmniejszyć hałas związany z jej pracą. Operator ma także radio z portem USB. Zmieniono sterowanie hydrauliki zewnętrznej, przenosząc je zza fotela na prawe nadkole. Poprawiono sterowanie podnośnikiem, nie tylko poprzez usytuowanie dźwigni, ale także zmianę sterowania reakcją podnośnika przez zastosowanie nowego sterownika. Zmodernizowano lewe nadkole w kabinie, gdzie obecnie jest montowana 17-calowa skrzynka narzędziowa. Nowy, dźwiękochłonny dywanik dopasowany do podłogi i fotel pneumatyczny podwyższają komfort pracy kierowcy. Zastosowano także ledowe lampy robocze – 2 z przodu i 4 z tyłu kabiny. Obecnie można sterować podnośnikiem z zewnątrz za sprawą dźwigni na prawym tylnym błotniku. Mechaniczne sterowanie sprzęgła wałka WOM i przedniego napędu zastąpiono elektrohydraulicznym. Nowa maska nadaje charakteru „królowi”.

(opr. – am)

Share This