Katagoria: aktualności techniczne, opublikowano: 08 września 2014


Nowy Zetor Forterra HD

Nowy Zetor Forterra HD

Jeden z najsilniejszych i najlepiej wyposażonych ciągników w ofercie Zetor.

 

SILNIK

Nowa seria Forterra HD wyposażona jest w ekonomiczny, 16-zaworowy, czterocylindrowy silnik Zetor
z bardzo małym znamionowym zużyciem paliwa (stosowany już w modelu HSX), dzięki któremu
wyprzedza konkurencję. Forterra HD 150 posiada pompę wtrysku paliwa ze sterowaniem elektronicznym.
W przeciwieństwie do starowania mechanicznego, sterowanie elektroniczne zmniejsza zużycie paliwa
i optymalizuje moment obrotowy.

KABINA

Dużą innowacją w ciągnikach serii Forterra HD jest ergonomiczny, uniwersalny panel sterowania.
Umieszczony z prawej strony kabiny zapewnia, że kierowca ma wygodny dostęp do wszystkich funkcji –
od sterowania hydrauliką do aktywacji automatycznego zakręcania w terenie. Wszystko jest intuicyjne
i łatwe w obsłudze.

 

Z_FORTERRA_HD150_0271

 

OSIE

W celu uzyskania większej obciążalności obudowa napędu została wzmocniona, a tylna oś została
wydłużona o 226 mm zwiększając rozstaw kół z 1800 do 2000 mm. Ciągnik jest cięższy, bardziej stabilny
i przenosi większe obciążenia na trzypunktowym zaczepie. Przednia oś napędowa posiada blokowany
w 100% mechanizm różnicowy. Opcjonalna, amortyzowana, wielowahaczowa oś przednia w połączeniu
z amortyzowaną kabiną dają bardzo wysoki komfort użytkowania. Zwiększenie rozstawu osi do 2700 mm
zapewnia doskonały rozkład masy i tym samym większą stabilność potrzebną dla skuteczniejszej pracy.

UKŁAD HYDRAULICZNY

Pomocniczy czteroczęściowy rozdzielacz ze sterowaniem elektrycznym i hydraulicznym jest kolejną
innowacją. W połączeniu z zaczepem kategorii III oferuje szeroki wybór dostępnego osprzętu. W celu
uproszczenia prac polowych ciągnik wyposażony jest w automatyczne zakręcanie w terenie.

WOM

W celu skuteczniejszego korzystania z osprzętu, moc przenoszona przez przedni WOM została zwiększona
do 90 kW. Sprzęgło tylnego WOM wyposażone jest w zwrotne sterowanie przyspieszeniem. Zapewnia to
łatwiejsze i wygodniejsze startowanie, a sprzęgło jest mniej 130 obciążone mechanicznie.

Z_FORTERRA_HD150_front_wjpg

 

Źródło
Share This