Katagoria: aktualności techniczne, opublikowano: 04 listopada 2014


Mitas PneuTrac otrzymał nagrodę Innowacja Techniczna

Mitas PneuTrac otrzymał nagrodę Innowacja Techniczna

Praga, 3.11.2014 – Rewolucyjne rozwiązanie Mitas PneuTrac zostało wybrane Innowacją Techniczną EIMA. Nagroda przyznawana jest przez specjalistyczne jury w czasie wystawy EIMA, która rozpocznie się 12 listopada we włoskim Bologne. Na podstawie opisów technicznych i wyników testów praktycznych jury nagrodziło PneuTrac jako najlepszą innowację w kategorii „Akcesoria“. Obecnie Mitas testuje PneuTrac na 18-calowych obręczach, rozpoczął też testy dynamiczne wersji na 38-calowych obręczach. Mitas planuje rozszerzenie tego projektu, łączącego najlepsze właściwości tradycyjnych opon i gąsienic, o kolejny rozmiar.

 logo italiano 2006.eps

 

Mitas PneuTrac będzie jedną z najbardziej oczekiwanych innowacji targów EIMA w Bologne. Mitas zaprezentuje rozwiązanie PneuTrac na 38-calowych obręczach w hali wejściowej, która przeznaczona jest na produkty, które otrzymały nagrodę za innowację.

Na konferencji prasowej, która odbędzie się 13 listopada o 12.30 w EIMA Service Centre (Centro Servizi), Concert Hall, blok D na pierwszym piętrze, Mitas przedstawi także swoje plany związane z rozwiązaniem PneuTrac.

„Zaraz po zaprezentowaniu PneuTrac wzbudził duże zainteresowanie między producentami, a także między rolnikami. Nagroda, którą PneuTrac otrzymał za innowację techniczną od jury wystawy EIMA, utwierdziła nas w przekonaniu, że powinniśmy wprowadzić to rozwiązanie na rynek jak najszybciej“ mówił Andrew Mabin Dyrektor ds. Handlu i Marketingu firmy Mitas „Cieszymy się, że jury targów EIMA dostrzegło potencjał projektu PneuTrac. Innowacja tego typu jest wyjątkiem w świecie przemysłu oponiarskiego“ dodał Mabin.

Na podstawie wyraźnego polepszenia się wyników testów Mitas 280/70 R18 PneuTrac Mitas zdecydował się na rozpoczęcie testów dynamicznych także drugiej wersji projektu, o wymiarach 600/65 R38. Na wersji PneuTrac o większych wymiarach, na obręczach 38-calowych, póki prowadzono testy statyczne. Mitas planuje także opracowywanie trzeciego rozmiaru, żeby oferta była jak najszersza, po tym jak PneuTrac będzie z sukcesem wprowadzony na rynek.

Ślad, który na powierzchni zostawia Mitas PneuTrac, jest w porównaniu ze standardową oponą większy o 53%. Dzięki temu PneuTrac dysponuje większą siłą uciągu. Jednocześnie na powierzchnię oddziałuje mniejszy nacisk, rozdziela się też równomiernie po podłożu. Sztywność boczna rozwiązania PneuTrac jest w porównaniu z oponą standardową nawet o 167% wyższa.

Mitas PneuTrac ma lepszą trakcję i mniejszy poślizg, więc koszty eksploatacji są niższe w porównaniu z tradycyjnymi oponami i gąsienicami. PneuTrac jest w czasie jazdy stabilny nawet przy niższym ciśnieniu w oponie, a dla bezpiecznego i wygodnego użytkowania nie jest konieczne regulowanie ciśnienia w oponie. Mitas rozwija PneuTrac we współpracy z firmą Galileo Wheel Ltd.

 

1_Mitas PneuTrac

 

 

Wyniki testów Mitas 280/70 R18 PneuTrac:

 

Większy ślad: +53%

Ślad

Ciśnienie

Ślad

     
 

bar

cm²

     

280/70 R 18 Standard

1.6

617

 

+53%

 

Mitas 280/70 R 18 PneuTrac

0.8

946

   

 

 

Źródło: IGTT

 

Lepsza siła uciągu: +48%

Siła uciągu

Ciśnienie

Koeficjent siły uciągu

     

bar

       

280/70 R 18 Standard

1.6

0.29

 

+48%

 

Mitas 280/70 R 18 PneuTrac

0.8

0.43

 
   

 

     

 Źródło: IPW

 

Wyższa sztywność boczna: +167%

Sztywność boczna

Ciśnienie bar 

Sztywność boczna daN/mm

     

280/70R18 Standard

1.6

15

 

+167%

 

Mitas 280/70R18 PneuTrac

0.8

40

   

 

 

Źródło: IGTT

 

Źródło

Share This