Katagoria: aktualności techniczne, opublikowano: 08 października 2014


CLAAS poszerza serię modeli SCORPION

CLAAS poszerza serię modeli SCORPION

Harsewinkel, wrzesień 2014. Nowe ładowarki teleskopowe w klasie 5 t. Zastosowanie ładowarek teleskopowych w rolnictwie ukształtowane jest często przez zmieniające się warunki jazdy i pracy. Dlatego szczególną rolę odgrywa optymalne zgranie silnika z przekładnią. Z nowym modelem SCORPION 7050, firma CLAAS wprowadza nowy system komunikacji elektronicznej pomiędzy silnikiem a przekładnią, który zostanie wprowadzony do pozostałych modeli. Jednocześnie 7050 zamyka lukę w górnym segmencie wydajności pomiędzy modelami 7044 i 7055.

 

Model

9055

7055

7050

7044

7035

7030

6030

Udźwig

5,5 t

5,5 t

4,8 t

4,3 t

3,5 t

3,0 t

3,0 t

Wysokość podnoszenia

8,75 m

7,0 m

7,0 m

7,0 m

7,0 m

7,0 m

6,15 m

Moc silnika (przy 2300 obr/min zgodnie z ECE R 120)

115 KW/156 PS

115 KW/156 PS

90 KW/122 PS

90 KW/122 PS

90 KW/122 PS

90 KW/122 PS

90 KW/122 PS

               

 

Optymalnie dobrana ładowność i dynamika jazdy

Latem 2013 roku, firma CLAAS zaprezentowała kompletnie nową serię modeli ładowarek teleskopowych ze zwiększoną ładownością i wydatkiem hydrauliki oraz ulepszoną dynamiką jazdy i komfortu. Sześć modeli SCORPION osiągają wysokość podnoszenia pomiędzy 6,15 m a 8,75 m oraz udźwig między 3 a 5,5 t.

Nowy SCORPION 7050 z udźwigiem 4,8 tony i 7,0 metrami wysokości podnoszenia, jest następcą popularnego, zwłaszcza wśród dużych przedsiębiorstw modelu SCORPION 7045. Tak jak w przypadku poprzedniego modelu, nasi klienci docenią dużą ładowność, elastyczny i dobrze skoordynowany napęd oraz oszczędność paliwa.
Nowe silniki wysokoprężne Deutz z mocą 122 KM lub 156 KM są stosowane jako jednostki napędowe. Pod nazwą SMART ROADING CLAAS oferuje jako pierwszy, automatyczną redukcję prędkości obrotowej silnika napędowego o ok. 15 % w wyposażeniu standardowym. Koncepcja napędu nowego modelu SCORPION została opracowana w oparciu o sprawdzony system CLAAS POWER SYSTEMS (CPS). Ważnym aspektem jest inteligentny napęd hydrostatyczny VARIPOWER, prędkość i siła uciągu stale dopasowują się do siebie automatycznie aż do maksymalnej prędkości 40 km/ godz.

 

 

Nowa komunikacja w układzie napędowym

Wraz z rokiem obrotowym 2015, CLAAS rozszerzył napęd VARIPOWER we wszystkich modelach o komunikację w układzie napędowym opartą na systemie CAN. Zapewnia to, że moc silnika napędowego stale i automatycznie dopasowuje się do optymalnego wykorzystania. Dzięki temu przy tej samej mocy wyjściowej zostaje zmniejszone zużycie paliwa oraz hałas – obojętnie czy przy załadunku czy przy jeździe po drogach. Ze względu na tak poprawioną wydajność, silnik napędowy o mocy 122 KM zrealizuje to samo co w przeszłości silnik o większej mocy.

Chłodzenie silnika

Do chłodzenia silnika CLAAS rozwinął swoją sprawdzoną koncepcję przepływu powietrza. Powietrze jest kierowane przez komorę silnika do kierunku jazdy i zostaje wydmuchnięte na górze wraz z gazami spalinowymi. Podczas rewersji wentylatora, czyste powietrze jest zasysane przez górną pokrywę. Pozwala to na wysoki przepływ powietrza bez ryzyka zanieczyszczeń.
SMART HANDLING
Termin SMART HANDLING oznacza dla CLAAS bezpieczeństwo pracy w ładowarkach teleskopowych jak również komfortowe i automatyczne funkcje i różne tryby funkcjonowania systemu przeciw przeciążeniowego. Dostępne są trzy tryby: łyżki, sztaplowania i ręczny. Dzięki SMART HANDLING we wszystkich trybach następuje automatycznie obniżenie prędkości opuszczania w zależności od obciążenia oraz kąta ramienia. Ma to miejsce we wszystkich modelach.
Nowa automatyczna funkcja powrotu do pozycji kopania, sprawia że praca jest bardziej komfortowa. Naciskając przycisk urządzenie automatycznie ustawia się do zaprogramowanego wcześniej kąta nachylenia. Mogą to być różne kąty, dla różnych rodzajów prac. Powrót do pozycji kopania oraz SMART HANDLING daje najwyższy komfort pracy i wydajności.
Nowa koncepcja ramy i układu załadunku
Do podnoszenia większych obciążeń jednocześnie przy zachowaniu wysokiej stabilności, wszystkie ładowarki teleskopowe mają nowe ramy z bardzo niskim punktem obrotu ramienia teleskopowego.
Również cały układ załadunku został na nowo zaprojektowany. Cylindry przechylania i podnoszenia są zainstalowane tłumiki końcowego położenia. Ramię posiada automatyczną funkcję tłumienia drgań, która załącza się automatycznie z prędkością powyżej 7km/godz.

 

 

Źródło
Share This