Katagoria: aktualności rynkowe, opublikowano: 08 lipca 2015


FLIEGL TIGER 373: Ciężkie wapno – łatwo rozrzucone

FLIEGL TIGER 373: Ciężkie wapno – łatwo rozrzucone

Fliegl dalej poszerza swoją ofertę w technice rozrzutu: z ASW 373 Tridem -Rozrzutnikiem Profi TIGER 373; firma wprowadza na rynek specjalny pojazd do rozrzutu dla różnorodnych rodzajów wapna.

 

Technika rozrzutu firmy Fliegl jest znana z tego, iż rozprowadza precyzyjnie i równomiernie materiały dla potrzeb każdego klienta. Optymalizuje to skuteczność nawożenia. Mineralizowanie wapnem to wszechstronne i tanie użyźnianine gleby: wapno neutralizuje kwasy w ziemi i przeciwdziała zakwaszaniu się gruntu. Dzięki takiemu nawożeniu roślina pobiera z podłoża więcej związków odżywczych i równocześnie polepsza się struktura gleby. Ciężkie komponenty wapna, takie jak na przykład w wapnie karboksylowym, które często jest składowane na obrzeżach pól i poprzez warunki atmosferyczne twardnieje i nabiera piaskowej postaci, to wyzwanie dla każdego pojazdu i rozrzutnika. Aby uniknąć związanym z tym zużyciem części, firma Fliegl przedstawia swój nowy wynalazek: TIGER 373

TIGER 373 z dopuszczalną masą całkowitą od 29 000 do 31 000 kg oraz obciążeniem pionowym dostępnym od 2000 do 4000 kg. Pojazd współpracuje ze sprawdzonym sytemem zsuwania firmy Fliegl. W przeciwieństwie do standardowych rozrzutników łańcuchowych Fliegl minimalizuje zużycie i konserwację maszyny, co oczywiście jest zaletą przy pracy z wapnem. Dodatkowym plusem systemu zsuwającego firmy Fliegl to podłoga, która w przeciwieństwie do rozrzutnika łancuchowego się tak nie brudzi, co ułatwia oczyszczanie pojazdu. Wymiary skrzyni to 7300 mm x 2380 mm x 1500 mm. Ściany boczne są skonstruowane z masywnej i odpornej na zużycie stalii HB400. Podłoga jest wykończona z wysokiej jakości stali szlachetnej V2A, która jest także odporna na korozję.

Rozrzutnik Profi 2015 HD jest bardzo wytrzymały w akcji z wapnem i składa się z dwóch pionowych walców z talerzem rozrzutnym i wahadłowym systemem wyrzucania. Elementy frezujące są także zbudowane ze stali o dużej wytrzymałości HB 400, oprócz tego znajduje się hydrauliczna zasuwa spiętrzająca do zabezpieczenia ładunku.

W seryjne wyposażenie wchodzi szeroka tylnia klapa rozrzutnika, która optymalnie rozprowadza różnorodne rodzaje wapna. Przy suchym wapnie nie klejącym (np. Kwasowęglowy magnez i wapń) jest możliwość zamknięcia ściany tylnej, dwa dolne talerze wyrzutowe gwarantują szerokość roboczą do 22 m.

Regulacja zsuwania i tym związana masa wyrzutu jest opcjonalnie możliwa na trzy sposoby: dzięki mechanicznemu potencjonometrowi przy rozrzutniku (w wyposażeniu seryjnym), elektrycznemu potencjonometrowi ze skrzynką sterująca przy traktorze (opcjonalnie) albo z funkcją ISOBUS – z systemem sterowania Vario Sens (opcjonalnie).

Podwozie, które posiada TIGER 373 to GIGANT-PLUS: sprawdzony i nie wymagający większej konserwacji agregat z dwoma osiami skrętu nadążnymi. Klient ma wybór ogumienia do wielkości 750/45R26,5.

Opcjonalnie do wyboru jest możliwość zakupu kratki ochronnej, która chroni przed np. większymi kamieniami lub kawałkami drewna. Ponadto kratka sprawuje rolę sita przy załadunku; działa jako ochrona i rozdrabniacz np. wapna, które po części jest zatwardnięte.

Z TIGER 373 Fliegl wprowadza na rynek pojazd, który spełnia najcięższe wymagania w dziedzinie wyrzutu wapna. Jest równo dobrym rozrzutnikiem dla organicznych nawozów, kompostu, obornika itp.

Fliegl Agrartechnik stawia na innowacyjną logistykę rolniczą, nowoczesną produkcję – dla maksymalnej wydajności, ekonomiczności w rolnictwie. Przedsiębiorstwo jest marką globalną i eksportuje na wszystkie kontynenty. Grupa Fliegl tworzy rozwiązania dla leśnictwa, gospodarki energetycznej, naczep samochodowych. Sklep Agro-Center to sklep XXL dla maszyn, urządzeń i wyposażenia.

Największy producent przyczep rolniczych w Europie ma swoją siedzibę w bawarskim Mühldorf nad Inn – em. Zakład posiada ponad 4 linie produkcyjne, na których montowane są przyczepy, instalacje biogaz, wozy asenizacyjne oraz opatentowany sytem zsuwania, który zrewolucjonował transport produktów agrarnych. Fliegl kładzie nacisk na badania i rozwój – między innymi na zastosowanie znanego na całym świecie standardu ISOBUS w praktyce rolniczej dla elektryfikacji, dokumentacji transportu oraz odpowiedzialnego obchodzenia się z systemem asenizacji.

 

Źródło
Share This